סלמון שלם צלוי בתנור על מצע של אספרגוס

סלמון בתנור

 

רכיבים:

1 פילה סלמון טרי במשקל של בערך  1.5 ק”ג לפני ניקויי (חשוב לחתוך מהצד את החלק של השומן וכן את החלק הדק של הזנב על מנת שתהיה אפייה אחידה לנתח ועובי הנתח יהיה אחיד לכל אורכו עד כמה שאפשר , את הנתחים שנשארו מהסלמון לא זורקים ניתן להשתמש לבורגר סלמון או סלמון סקין או חתיכות סלמון לפסטה בכל מקרה  לא זורקים).

למרינדה

1 כף חרדל דיז’ון

2 כפות דבש

3 כפות שמן זית

1 כפית סויה

2 כפות תימין קצוץ

גרידה מחצי לימון

מיץ מרבע מחצי לימון

1 כפית שבבי צ’ילי גרוס

מלח ופלפל שחור גרוס

לאספרגוס:

2 צרורות אספרגוס חלוטים (מורידים את החלק הסיבי של האספרגוס בערך רבע מהאספרגוס וחולטים אותו במשך 3 דקות במי רותחים עם מי מלח ומעבירים ישר למי קרח על מנת לשמור על הצבע הירוק והיפה שלו  מעבירים לקערה ומגלגלים קלות עם כפית שמן זית מלח ופלפל)

 

ההכנה :

את כל רכיבי המרינדה מערבבים יחד עד קבלת תערובת אחידה. חשוב מאוד לטעום את המרינדה ולראות שהיא טעימה אמנם מצוין כמויות אבל כל אחד אוהב טיפה אחרת וחשוב לראות שהמרינדה טעימה

** בזהירות עם המלח יש הסויה מלוחה

 

שופכים על נתח הסלמון את המרינדה ומעסים קלות מעבירים לתבנית מרופדת נייר אפייה ומכניסים למקרר לשעתיים לספיגת טעמים כמובן עוטפים בניילון נצמד על מנת שלא יהיו ריחות במקרר.

לאחר שעתיים מכניסים לתנור שחומם ל200 מעלות לכ20 דקות בערך. (אצלי לאחר 20 דקות הנתח יצא במרכזו קצת נא יותר מי שאוהב עשוי היטב עד הסוף לכוון יותר ל25 דקות רק חשוב להשגיח שהנתח לא יתייבש מדי).

 

על צלחת הגשה מסדרים את האספרגוסים ומעליהם בזהירות רבה מעבירים את הנתח בשלמותו על האספרגוס.

 

סלמון בתנור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *